آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در هماشهر برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در آیینی که به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، با حضور موسوی انور امام جمعه این شهرستان، اسکندر آزادی شهردار و جمعی از مسئولین شهرستانی و شوراهای اسلامی در هماشهر برگزار شد، با کاشت نهال این روز را پاس داشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری گفت: در فرهنگ ما درختکاری یک سنت دیرینه و در تعالیم دین مبین اسلام درختکاری یک حسنه است، در روایات ما آمده است کسی که درختی غرس می‌کند، تا آن درخت هست و سایه و میوه‌اش وجود دارد برای وی حسنه محسوب می‌شود.

وی با تآکید بر گسترش فضای سبز و صیانت از جنگل ها، منابع طبیعی و زیست بوم های این مرز و بوم گفت: هر درخت سبز مصداق شناخت پروردگار و ادامه حیات و بقاء نسل بشر بر روی کره خاکی است چندانکه شیخ اجل سعدی علیه الرحمه می فرماید: برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتری است معرفت کردگار.

وی با اشاره به اینکه سلامت جسمی و روحی نسل بشر با طبیعت گره خورده است، بیان کرد: سودجویان زیادی هستند که به جنگل‌ها و مراتع تجاوز می‌کنند و در مقابل حافظان و حامیان طبیعت، جنگل ها و مراتع و مسئولین محیط بان و جنگل بان با صیانت از این زیست بوم های خدادادی، رفتارها و برخورد های خصمانه این متجاوزان را با از خود گذشتگی خنثی می کنند و بعضاً به مقام والای شهادت نائل می شوند که مقام این شهدا را گرامی می داریم.

نصیری اظهار کرد: سرسبزی و تراکم پوشش گیاهی هر منطقه نشانی از توجه مردم و مسئولین آن منطقه به درخت و درختکاری است و هر فردی در برابر این نشانه‌های پروردگار بر روی کره زمین پاسخگو و مسئول است.

وی افزود: امروزه توسعه شهرنشینی بدون توجه به توسعة پایدار نمی‌تواند رفاه، آرامش روح و سلامت جسم را برای شهروندان به ارمغان آورد و توجه به فضای سبز جنگل ها، مراتع، محیط زیست و منابع آب و خاک می بایست در اولویت برنامه مسئولین قرار گیرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26918

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *