صادرات صد و ده تن پسته از شهرستان سروستان به کشور روسیه در سال 1400

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان ، از صادرات صد و ده تن پسته به کشور روسیه در سال 1400 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان ، محمد صادق فانی گفت : ایران از تجربه و سابقه بسیار خوبی در صادرات پسته به کشورهای دیگر جهان برخوردار است و این تجارت از تجارت های سنتی ایران به شمار می رود و پسته سروستان از محصولات پسته برجسته ایران است.

فانی اظهار کرد: این محصول از جمله مواد غذایی با ارزش تغذیه ای بالاست که فواید آن تقریباً تمامی عملکرد بدن را پوشش می دهد. اگر چه تمامی مغذهای آجیلی در گروه مواد غذایی مغذی قرار می گیرند پسته به طور خاص به دلیل ارزش تغذیه ای کامل خود و فواید آن برای بدن متمایز است .

این مقام مسئول بیان کرد: اشتغال و در آمد زایی بخش قابل توجهی از کشاورزان به تولید و عرضه پسته و ظرفیت بسیار مناسب مصرف این محصول در اروپا بستگی دارد.

فانی گفت: برای موفقیت در زمینه تجارت پسته باید در وهله اول باغداران به شناسایی بازار هدف بپردازند تا بتوانند مطابق با نیازهای کشور مقصد انواع پسته را تأمین و صادر کنند و نوع پسته صادراتی باید براساس استانداردهای ذکر شده توسط مشتری و گمرک مبداء و مقصد باشد .برخی کشورها، قوانین سختگیرانه ای در خصوص واردات این محصول دارند و شخص صادر کننده باید این قوانین را به درستی بشناسند به خصوص استاندارد های واردات خشکبار و مواد غذایی در گمرک مقصد

فانی اضافه کرد: جهت صادرات به تمام کشورهای اتحادیه اروپا داشتن گواهی سلامت مواد غذایی و رعایت حد مجاز آلاینده ها از آزمایشگاههای معتبر اداره استاندارد لازم است.

 

                                                                                                        _پسته.jpg

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11877

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *