کاشت “پاپایا” برای دومین‌بار در نی‌ریز

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، علیرضا بصیری گفت: کاشت این محصول به‌ صورت گلخانه‌ای و در سطح پنج هزار متر مربع در خردادماه سال جاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه رقم این گیاه از نوع Red Lady است و زمانی که به ارتفاع یک متری می‌رسد شروع به گل‌دهی می‌کند، تصریح کرد: معمولا ۱۲ ماه پس از کاشت، اولین محصول آن به‌دست ‌می‌آید.

او با اشاره به اینکه پاپایا که در ایران به خربزه ‌درختی معروف شده و میوه‌ای استوایی است، ابراز کرد: گیاهی است دوپایه و با بذر تکثیر می شود که نیاز به دما و رطوبت بالا دارد.

به گفته بصیری؛ پاپایا شبیه به انبه و بامزه شیرین است و بسته به شرایط هر درخت 20 تا یک صد عدد میوه تولید می‌کند که وزن هر کدام 250 تا 500 گرم است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز بیان کرد: این محصول گلخانه‌ای از نوع رقم “پاکوتاه بنگالی”، در سال گذشته برای نخستین‌بار در فارس و نی‌ریز به ‌ثمر نشست و این استان را در چرخه تولیدکنندگان جهانی میوه “پاپایا” قرارداد.

بصیری اظهار کرد: پاپایا بومی مناطق گرمسیری آمریکا و مکزیک است و در کشورهای هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین هم پرورش داده می‌شود که کاشت آن در ایران برای اولین بار در شهر یزد انجام‎شد و دارای خواص فراوان ازجمله تقویت سیستم ایمنی، گوارش، بینایی و کنترل قندخون است.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=6821

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *