تولید گلدان سبزه مرکبات در مرودشت

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، منصور امیریان گفت: این تعداد گلدان سبزه در یک فضای  گلخانه ای 500 متر مربعی و با استفاده از بذر پرتقال جمع آوری شده از کارخانه های آبمیوه گیری تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این سبزه ها از ماندگاری و شادابی خوبی برخوردار هستند، افزود: هر گدان حاوی تعدادی بذر است که پس از بزرگ شدن به یک نهال تبدیل خواهد شد و بعد از ایام عید هم می تواند به رشد خود ادامه دهد  و در نهایت  می توانیم نهالی داشته باشیم که مدت ها به رشد خود ادامه می دهد و چندین سال عمر می کند.

امیریان با اشاره به اینکه با کاشت سبزه با بذور مرکبات از هدر رفت انواع بذور حبوبات و غلات جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: صرفه جویی در منابع آب، کاهش هدر رفت منابع و استفاده حداکثری از دانه های غیر خوراکی از دیگر مزایای کاشت سبزه مرکبات است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اخیراً به جای استفاده از غلات و حبوبات، مبحث استفاده از دانه های مرکبات  مورد توجه  گروه های زیست محیطی قرار گرفته است، اضافه کرد: امیدواریم با جایگرین کردن  دانه های غیر خوراکی به جای حبوبات و غلات گام مهمی در حفظ منابع برداشته شود.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=6845

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *