آغاز گرده افشانی نخیلات داراب

گرده افشانی

آغاز گرده افشانی نخیلات داراب

مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: عملیات گرده افشانی نخل‌های بارور این شهرستان از اواسط اسفند ماه آغاز شده و با توجه به ارقام مختلف خرما تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، حبیب اله فتحی تصریح کرد: گرده افشانی نخیلات مهمترین و حساس‌ترین عملیات نخل داری است که نقش بسزایی در کیفیت و میزان تولید محصول دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهارداشت: خرما درختی دو پایه است که نیاز به گرده افشانی مصنوعی دارد و باغداران خوشه های گل نر را بصورت سنتی و با دست در گل آذین ماده قرار می‌دهد تا خوشه های درخت ماده بارور شود.

فتحی با اشاره به اینکه مدت زمان گرده افشانی بستگی به شرایط آب و هوایی دارد ابراز کرد: دمای بهینه برای این عملیات بین ۲۵ تا ۲۷ درجه و بهترین زمان گرده افشانی ۱۰ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر است.

وی افزود: سطح زیر کاشت نخلستان های این شهرستان 2070 هکتار است که بیش از 1870 هکتار آن مثمر است و نیاز به گرده افشانی دارند.

فتحی با بیان اینکه مهم ترین ارقام خرمای کشت شده شهرستان شامل شاهانی، خاصویی، پیارم، گنتار و زاهدی می باشد افزود: بخش فورگ با 90 درصد سطح زیر کاشت خرما، قطب تولید این محصول در شهرستان می باشد.

این مقام مسئول افزود: در این شهرستان سالانه بیش از 8 هزار تن خرما تولید می شود که به علت کیفیت خوبی که دارد بخشی از محصول تولیدی، به سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25280

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *