مبارزه با آفت سن غلات در ارسنجان شروع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از ریزش اولیه سن در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: بدلیل سرمای شدید، ریزش این آفت نسبت به سال‌های گذشته با تاخیر از تاریخ دوازدهم فروردین ماه مشاهده شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی خرمی تصریح کرد: عملیات پایش و رصد مزارع این شهرستان برای تعیین نرم و زمان مبارزه در حال انجام است تا در زمان مناسب عملیات مبارزه با سن مادری صورت پذیرد.

او ضمن تاکید بر اینکه سمپاشی مزارع باید قبل از تخم ریزی سن مادری و با هماهنگی مروجین پهنه انجام شود، اظهار کرد: مبارزه اصولی علیه سن مادری موجب کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم و کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

حسینی خرمی ابراز کرد: علیرغم تأخیر در ریزش آفت مذکور، به دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری احتمال افزایش جمعیت سن و در نهایت سن زدگی در مزارع گندم بالا خواهد بود و لذا رعایت اصول مبارزه، استفاده از سموم توصیه شده در زمان مناسب و زیر نظر کارشناسان حفظ نباتات و مروجین پهنه از عوامل مهم دستیابی به نتایج مطلوب کنترل آفت سن هستند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این آفت به عنوان آفت کلیدی گندم، نقش به سزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم دارد و عدم مبارزه به موقع باعث افزایش جمعیت آفت در سال بعد می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22256

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *