شناسایی و توقف تغییرکاربری های غیر مجاز در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از شناسایی 6 فقره تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی با اشاره به طرح تشدید و تقویت واحدهای حفظ کاربری از 28 اسفند ماه 1400 و در ایام تعطیلات نوروز، تصریح کرد: موارد مذکور شامل احداث اتاقک نگهبانی و استخر، حصار کشی ، پی کنی و تخلیه مصالح در روستاهای علی آباد ملک، نعمت آباد، آهوچر، عزآباد و حومه این شهرستان استکه اخطاریه های قانونی برای متخلفین صادر شد.

او اظهار کرد: این اقدامات در راستای وظایف ذاتی جهاد کشاورزی مبنی بر صیانت از اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور صورت می گیرد و بر اساس قانون هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز های لازم غیر قانونی و تخلف محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: حضور مستمر اکیپ گشت امور اراضی و تعامل با سایر سازمان های حفاظتی موجب برخورد آنی با تغییر کاربری‌های غیر مجاز شده است .

وی تاکید کرد: عموم مردم با مشاهده هرگونه تخریب یا تغییر کاربری در اراضی، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دیوار کشی، فنس کشی، پی کنی، خاکبرداری و خاکریزی، احداث جاده و راه، احداث پارک و فضای سبز، ایجاد بنا و تاسیسات، احداث استخر ذخیره آب و ایجاد سکونت گاه های موقت از مصادیق تغییر کاربری غیر مجاز هستند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22258

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *