آغاز برداشت محصولات صیفی در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت محصولات صیفی از اواسط فروردین آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال جاری از 1500 هکتار سطح زیر کشت محصولات جالیزی حدود 60 هزار تن محصول برداشت و روانه ی بازار داخلی و خارجی گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه غالب محصولات سبزی و صیفی کشت شده عبارتند از هندوانه، شمام، طالبی، خیارسبز و گوجه فرنگی می باشد، اظهار کرد: کورده، فیدویه، گرمشت و باغان از توابع بخش محمله از مناطق عمده کشت صیفی در این شهرستان هستند.

علی پور با بیان اینکه، تولید محصولات خارج از فصل در این شهرستان باعث رونق اقتصادی منطقه، اشتغال زایی بالا و تامین نیاز های غذایی کشور می شود، افزود؛ محصولات خارج از فصل به روش های تونلی فصلی ( کشت زیر پلاستیک توام با مالچ پلاستیکی کف ) و در هوای باز (به بهره گیری از مالچ پلاستیکی )کشت شده اند.

وی ادامه داد: از مزایای عمده ی این روش کشت می توان به مصرف بهینه آب، افزایش راندمان تولید، کاهش هزینه ها و تولید محصول نوبرانه و خارج از فصل اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج ادامه داد: محصولات تولید شده به بازارهای داخلی و کشورهای حاشیه ی خلیج فارس ،عراق ،ترکیه و کشورهای شمالی از جمله روسیه و آذربایجان صادر می‌شود .

v2

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24690

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *