گرده افشانی درختان خرما در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: کار گرده افشانی نخیلات در شهرستان خنج‌ به مراحل پایانی خود رسیده است . سطح باغات خنج بالغ بر۲۵۰۰هکتار هست که ۱۵۶۶هکتار از آن را نخیلات بارور به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور ، تصریح کرد: عملیات گرده افشانی نخیلات به دلیل گرمی هوا امسال زودتر از هر سال و از اواسط اسفند ماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت .

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به دو‌پایه بودن نخل هر ساله باغداران زحمتکش و پر تلاش اقدام به گرده افشانی نخیلات توسط افراد مجرب می نمایند .

وی اظهار کرد: بهترین زمان گرده افشانی از ساعت 10 صبح الی 15 عصر می باشد و در صورت بارندگی یا وزش باد بهتر است گرده افشانی به وقت مناسب موکول گردد .

علی پور افزود: از ارقام غالب خرمای شهرستان می توان به واریته‌های زاهدی(قصب)، هلیله‌ای، خاصویی، شاهانی، پیارم و مجول اشاره نمود که از نظر کمی و کیفی بسیار پر محصول و مرغوب هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: سالیانه هزاران تن خرمای‌تر و خشک برداشت شده از باغات این شهرستان ، به بازار های داخلی و خارج از کشور عرضه میگردد .

f1

f2

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *