آغاز برداشت باقلا در کازرون

WhatsAppImage2022 03 27at08.26.45

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت محصول باقلا از سطح 170 هکتار زمین‌های زیر کشت این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرونحمید رشیدی با بیان اینکه برداشت باقلا در کازرون از اوایل فروردین ماه آغاز شده است و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار کرد: برداشت این محصول اشتغال زایی بالغ بر 2500 نفر را به دنبال داشته است.

 به گفته وی؛ این محصول در نیمه دوم مهرماه کشت شده و ارقام کشت شده شامل شوشتری و دزفولی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط برداشت باقلای سبز  از زمین کشاورزی در کازرون معادل 15تن در هر هکتار است و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از دو هزار و 550 تن باقلا در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: بیش از نیمی باقلا در شهرستان کازرون مصرف شده و نیم دیگر این محصول به برخی از استان های همجوار ارسال  می شود و از درآمد زایی خوبی برخوردار است.

رشیدی با اشاره به اینکه محصول مذکور در فصل پاییز کشت شده و از بارندگی های زمستانی به منظور آبیاری آن استفاده می شود، افزود: این گیاه برای تثبیت ازت در خاک مفید بوده و بقایای آن هم به عنوان کود آلی در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: باقلای کشت شده در این شهرستان به دلیل نازک بودن پوست روی میوه و با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر به صورت تازه خوری مصرف می شود و مورد اقبال کشاورزان و مصرف‌کنندگان است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17827

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *