فصل نوغانداری در فارس آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رضا فزونی با اشاره به اینکه امکان تامین برگ توت و داشتن فضای مناسب شرط لازم برای نوغانداری است، تصریح کرد: ایستگاه نوغانداری این سازمان در سعادت شهر فعال و تخم تفریق شده مورد نیاز بهره برداران را فراهم می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم از جمله مشاغل خانگی زنان روستایی است، اظهار کرد: تا اواخر خرداد ماه امکان نوغانداری در استان فارس فراهم است که پیش بینی می شود بیش از 50 جعبه تخم تفریق شده توزیع شود.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه پرورش کرم زنبورعسل زودبازده و به سرمایه گذاری چندانی نیازمند نیست، ابراز کرد: پیش بینی می شود در پایان فصل قریب به 1500 کیلوگرم پیله تر در این استان تولید شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های شیراز، جهرم، سروستان، آباده، فسا و اقلید از جمله شهرستان های فعال استان فارس در نوغانداری هستند، ابراز کرد: درآمد  قریب به 15 میلیون ریالی حاصل از پرورش هر جعبه ی حدودا 25 هزار لاروی در یک دوره 35 روزه می تواند مشوق توسعه نوغانداری باشد.

فزونی با اشاره به اینکه نوغانداری بستر ساز بهبود اقتصاد خانوار روستایی است، می افزاید: برای پرورش هر جعبه تخم تفریق شده به 20 متر مربع فضای دارای شرایط دمایی و رطوبت مناسب نیاز است که به منظور تغذیه لاروها 600 تا 700 کیلوگرم برگ تازه مصرف می شود.

او ضمن دعوت از علاقه مندان برای مشارکت در ترویج و گسترش نوغانداری در استان فارس افزود: باغداران و کشاورزان علاقه مند به پرورش کرم ابریشم برای کسب اطلاعات دقیق می توانند به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها و شهر ها یا مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=7000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *