کشت آلوئه ورا در بیضا برای نخستین بار

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از کشت آلوئه ورا(صبر زرد) برای اولین بار در گلخانه ای به مساحت 3400 متر در روستای ستلان این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی بیان کرد: گیاه دارویی آلوئه ورا کم آب بر است و نیاز زیادی به سم، کود و ادوات کشاورزی ندارد، از این رو محصولی اقتصادی و پر رونق است که هم جنبه خوراکی، هم جنبه دارویی، هم جنبه بهداشتی و هم ارز آور دارد.

وی افزود: برداشت این گیاه چهار بار در سال انجام می شود و روش ازدیاد و تکثیر این گیاه از طریق پا جوش و عمر مفید آن به طور متوسط ۵ سال بعد از کشت است.

مویدی گفت: در گلخانه مذکور 16 هزار پاچوش کاشته شده و پیش بینی میشود بطور متوسط سالیانه 120 تن محصول برگ سبز آلوئه ورا در این گلخانه تولید شود.

وی با اشاره به ظرفیت رو به گسترش کشت این گیاه دراستان  وشهرستان، توسعه زیرساخت‌های صنایع تبدیلی در این بخش برای استفاده از این قابلیت و فرصت را ضروری دانست و تصریح کرد: آلوئه ورا به دلیل امکان فرآوری بالا، زمینه مناسبی برای اشتغال‌زایی دارد و در صورت عدم فروش آلوئه ورا در برخی از فصول سال، این گیاه قابلیت ماندگاری خوبی دارد و تا زمان مساعد شدن شرایط بازار امکان نگهداری آن به مدت طولانی وجود دارد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26945

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *