توزیع بیش از ۶۷۰۰ تن نهاده های دامی در ارسنجان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از توزیع ۶۷۱۱ تن نهاده دامی به نرخ مصوب در طول سال گذشته در این شهرستان خبر داد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، غلامعباس زارعی فر
تصریح کرد: نهاده مذکور شامل ۱۸۷۱ تن نهاده مستقیم شامل ۵۰۴ تن جو، ۹۰۴ تن ذرت دانه‌ای و ۴۳۳تن کُنجاله سویا و سبوس و ۴۸۷۰ تن خوراک دام آماده است که توسط تعاونی دامداران ارسنجان تهیه و بین دامداران توزیع شده است.
  او  با  بیان اینکه خشکسالی های اخیر موجب کاهش تولید علوفه از جمله کاه و جو و نیاز بیشتر دامداران به نهاده‌های دامی شده است، هدف از توزیع نهاده های دامی را حمایت از دامداران از طریق تامین بخشی از خوراک دام ،ایجاد تعادل در بازار و کاهش هزینه های تولید عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در ارسنجان افزون بر ۱۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین وجود دارد که در سال گذشته با هدف بهبود تخصیص خدمات و تسهیلات و عدالت در توزیع خوراک دام، بالغ بر ۱۳۰۰ واحد دامداری صنعتی و سنتی و بیش از صد هزار رأس دام سبک و سنگین پایش شدند.
زارعی فر ملاک دریافت نهاده های دامی یارانه ای را  پلاک کوبی و هویت گذاری دام برشمرد و  افزود: تا کنون قریب به ۱۰۰هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان هویت گذاری شده اند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22275

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *