سامانه پنجره واحد مدیریت زمین راه‌اندازی می‌شود

4026777فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت: تا پایان امسال در تمام استان‌های کشور سامانه پنجره واحد مدیریت زمین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزرات جهاد کشاورزی، ابراهیم حسن‌آبادی  اظهار کرد: قانون حفظ کاربری مصوب ۷۴ در سال ۸۵ اصلاح شده و بخش عظیمی از نارسایی‌ها و موانع پیش رو برداشته شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ یگان حفاظت امور اراضی توسط نیروهای مسلح تثبیت و اقدامات اجرایی آن آغاز شده است، تصریح کرد: در گام اول ساختار این یگان به ویژه در بخش نیروی انسانی و تجهیزات مورد توجه قرار گرفت تا زمینه مناسب برای جذب نیرو به ویژه نیروهای امریه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در قالب یگان حفاظت فراهم آید.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور انتصاب فرماندهان یگان را در استان‌های مختلف به همراه مدیریت اجرایی و نظارتی، افزایش تجهیزات و امکانات یادآور شد و گفت: همکاران ما با بهره‌مندی از نیروی ضابط سعی کردند تا به درستی مأموریت خود را انجام داده و برای خرید لباس نیز یک میلیارد تومان هزینه شده است.

حسن‌آبادی به راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و اقدامات راهبردی به شکل نقطه‌محور در کاهش تغییر کاربری اراضی زراعی و حاصلخیز اشاره کرد و افزود: در کنار مشکل آب در کشور، آسیب به خاک نیز به همراه زمین‌خواری دامنه مشکلات و سختی‌ها را مضاعف کرده است.

وی تأمین امنیت غذایی را از راهبردهای اصلی بیان کرد و ادامه داد: ما در کشور ۱۴ میلیون هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز داریم که سه میلیون هکتار آن به دلایل مختلف از بین رفته است.

حسن‌آبادی با بیان اینکه ۱۹ درصد اراضی کشور در قالب مناطق تحت حفاظت محیط زیست مورد صیانت قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در بخش اراضی حاصلخیز تغییر کاربری به ویژه در مناطق خوش آب و هوا اتفاق می‌افتد که این نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده است.

وی سرانه جمعیتی کشور را در سال ۵۲، ۳۳ میلیون نفر با سرانه هر نفر پنج هزار متر مربع زمین حاصلخیز اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۸۲ میلیون نفر جمعیت در کشور داریم که سرانه زمین به ازای هر نفر به ۱۸۹ متر مربع رسیده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17879

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *