جزئیات برنامه‌های دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی

4151699

معاون وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌های این وزارتخانه را برای حمایت از واحدهای تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک تشریح کرد و گفت:محاسبه قیمت ۴ کالای اساسی، براساس نرخ آزاد نهاده های دامی بوده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی،درباره نحوه حمایت دولت از واحدهای تولیدی و تأمین نقدینگی این واحدها بعد از آزادسازی قیمت‌ها گفت: دولت و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از واحدهای تولیدی دو شیوه را در دستور کار قرار دادند که شیوه اول حمایت و تأمین نقدینگی این واحدهاست و شیوه دوم حمایت در زمینه خرید و جمع آوری مازاد احتمالی محصولات تولیدی از جمله شیر، مرغ و تخم مرغ است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در شیوه اول دو خط اعتباری تعریف شده است، اظهار داشت: خط اعتباری اول یک خط اعتباری بزرگ است که برای وارد کنندگان نهاده‌های دامی، صنایع لبنی و کارخانجات تصفیه روغن تعریف شده است.

وی درباره سقف اعتبارات قابل دریافت در این خط اعتباری، افزود: به میزانی که این واحدها نیاز داشته باشند برای آنها تأمین اعتبار انجام می‌شود. ضمن اینکه فهرست آنها به هشت بانک تأمین کننده این اعتبارات ارسال شده است.

قربانی گفت: این اعتبارات با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره خط اعتباری دوم نیز توضیح داد: این خط اعتباری برای واحدهای تولیدی خرد و متوسط در نظر گرفته شده و واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، روستایی، عشایر و واحدهای تولیدی طیور را تحت پوشش قرار می‌دهد و مکانیزم آن به این شکل است که واحدهای کوچک اعم از واحدهای خرد عشایری‌ها و روستایی‌ها تسهیلات را به صورت یارانه و با نرخ کمتر از ۱۸ درصد دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: واحدهای تولیدی بزرگ‌تر این تسهیلات را با نرخ ۱۸ درصد دریافت می‌کنند.

قربانی با تأکید بر اینکه تداوم و پایداری تولید برای وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است، تصریح کرد: در این راستا سیاستی اتخاذ شده که اگر مازاد احتمالی در محصولات تولید شده ایجاد شود، شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاون روستایی این محصولات مازاد را جمع آوری خواهد کرد.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ و تخم مرغ مازاد را جمع آوری می‌کند و از این محصولات هم به عنوان ذخایر استراتژیک و هم برای صادرات استفاده خواهد کرد. همچنین سازمان مرکزی تعاون روستایی شیر مازاد تولید کنندگان را خریداری و تبدیل به شیرخشک و ذخیره سازی می‌کند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17888

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *