واردات گوشت قرمز گرم از روسیه و پاکستان آغاز شد

3586442

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز واردات گوشت گرم قرمز از روسیه و پاکستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بهنقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی  در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی در بازار با اشاره به اجرای برنامه توزیع یارانه ها در دولت سیزدهم توضیح داد: قبل از اجرای این برنامه تلاش بر آن شد تا ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و نهاده ها را ارتقا دهیم تا در طول اجرای این برنامه، مشکلی نداشته باشیم. در این برنامه مقرر شد قیمت کالاهای اساسی منطبق با قیمت شهریور ماه همان کالاها در نظر گرفته شود و دولت نیز موظف است کاهش رفاه ایجاد شده به دلیل واقعی سازی نرخ ارز را جبران سازد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز توضیح داد: گوشت قرمز مشمول آزادسازی قیمتی نبوده و از قبل هم یارانه ای دریافت نمی کرده، این اتفاق یکی از عوارض جانبی طرح اصلاح نظام پرداختی یارانه ها بوده که موقتی است.

وی ادامه داد: اقداماتی برای تنظیم بازار صورت گرفته برای مثال واردات گوشت گرم قرمز از روسیه و پاکستان را آغاز کردیم و میزان مناسبی گوشت منجمد در داخل موجود داریم که تا انتهای هفته با توزیع آن تب ایجاد شده ناشی از آزادسازی ارز که منجر به افزایش قیمت غیر واقعی نرخ گوشت قرمز شده است به قیمت واقعی خود باز می گردد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17890

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *