برگزاری کارگاه آموزشی ویژه نانوایان ارسنجان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجانگفت: به منظور ارتقاء کیفیت نان و تشریح اصول اخلاقی، بهداشتی و قانونی پیشه نانوایی، دو کارگاه آموزشی ویژه نانوایان دهستان خبریز و مرکز این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، غلامعباس زارعی فر با تاکید بر اهمیت جایگاه نانوایی بعنوان شغل مهم که با آحاد مردم جامعه در ارتباط است و توجه به ابعاد اخلاقی و اجتماعی این پیشه تصریح کرد: برخورد مناسب با مشتریان، رعایت ساعات پخت بویژ ه در نوبت صبح و توجه به کمیت و کیفیت نان از مهم ترین اهداف نظارت بر واحدهای نانوایی است.

او ضمن اعتماد بخشی به نانوایان در مورد حمایت از این قشر زحمتکش بر لزوم رعایت قوانین و دستورالعمل های مربوطه تاکید کرد و گفت: عدم رعایت بهداشت، گرانفروشی و کم فروشی ، عرضه آرد خارج از شبکه، تعطیلی خودسرانه، عدم رعایت ساعات کار مصوب و تفویض مجوز نانوایی به شخص ثالث ، تخلف محسوب می شود و ضمن برخورد قاطع با متخلفان نسبت به ابطال پروانه فعالیت اقدام خواهد شد.

در ادامه جلسه قرائی کارشناس شبکه بهداشت و درمان ارسنجان در خصوص رعایت بهداشت محیطی، بهداشت فردی، بهداشت ابزار و بهداشت مکان پخت نان مطالب لازم را عنوان کرد.

وی انجام منظم آزمایشات سلامت فردی، پوشیدن کلاه، لباس فرم و روپوش مخصوص، شستشوی مداوم دست ها با مایع دستشویی مناسب، رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات پخت نان، قراردادن آرد در محیط بهداشتی دارای تهویه مطلوب، قرار دادن توری مخصوص روی ظرف خمیر گیر و بهداشت مکان نانوایی را از مهم ترین اصول بهداشتی برشمرد.

در پایان جلسه از آقای خلیلی بعنوان دارنده واحد نانوایی برتر در این شهرستان تقدیر شد.

با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز بصورت منطقه ای تعیین می شود، تصریح کرد: تا کنون هیچگونه تصمیمی در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز اتخاد نشده و افزایش خودسرانه قیمت آن توسط اشخاص و کشتارگاه ها غیرقانونی است و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی ابراز کرد: علیرغم پیشنهاد شورای شهر مبنی بر افزایش سه برابری عوارض کشتار دام و مخالفت قصابان و پیگیری فرماندار شهرستان، در حال حاضر عوارض کشتار هر راس دام در کشتارگاه صنعتی ارسنجان بدون تغییر و معادل 35 هزار تومان می باشد.

زارعی فر افزود: شهروندان می توانند هر گونه افزایش قیمت گوشت قرمز را از طریق شماره تماس ۴۳۵۲۲۵۱۰ به واحد تنظیم بازار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجانگزارش نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22287

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *