برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه متعادل گیاهی در ارسنجان


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه متعادل گیاهی و کاهش مصرف سموم(با تاکید بر محصول گوجه‌فرنگی) در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، غلامعباس زارعی فر تصریح کرد: تغذيه متعادل گیاهان نقش مؤثری در بهبود کیفیت و افزایش عملکرد دارد و مصرف بی رویه سموم و کودهای شیمیایی علاوه بر تحمیل هزینه ها، خسارات جبران ناپذیری بر سلامت انسان و محیط زیست خواهد داشت.
او با بیان اینکه گیاهان برای رشد مطلوب به عناصر غذايی پر مصرف و کم مصرف نیاز دارند ابراز کرد: انجام آزمون آب و خاک بهترین روش تعيين نیازهای غذایی گیاهان است و به کشاورزان توصیه می شود هر سه سال یک بار نسبت به انجام آزمایشات مذکور اقدام‌‌ نمایند.
وی هدف از دوره آموزشی مذکور را آشنایی کشاورزان با اهمیت تغذیه بهینه، انواع کودهای سبز و کودهای شیمیایی، علائم کمبود مواد غذایی در گیاهان و بیماریهای فیزیولوژیک بویژه در محصول گوجه‌فرنگی برشمرد.
دوره آموزشی مذکور با تدریس ضیائیان کارشناس مرکز تحققیقات زرقان و با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی، مروجین پهنه، یاوران تولید و بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22290

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *