آغاز برداشت جو در ارسنجان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز برداشت جو آبی در سطح 3 هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بیش از 9 هزار تن جو در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، غلامعباس زارعی فر زمان برداشت جو در این شهرستان را از اوایل تا اواخر خردادماه اعلام و ابراز کرد: وقوع خشکسالی و سرمای بهاره باعث شد 5 هزار هکتار جو دیم، غیر قابل برداشت شده و به چرای دام برسد.

او با بیان اینکه کار برداشت با ۳۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد، تصریح کرد: با تشکیل ستاد برداشت، برنامه ریزی های لازم برای تکمیل فرم نظارت فنی و تامین سوخت کمباین ها، نظارت بر روند خرید و برداشت صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و کمبود علوفه در سال زراعی جاری، جمع آوری کاه و کلش مزارع به منظور تعلیف دام‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آتش زدن کاه و کلش علاوه بر آسیب بافت خاک، از بین بردن میکروارگانیسم های مفید خاک و آلودگی های زیست محیطی، اقدام غیر قانونی بوده و با افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش می کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22294

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *