سمپاشی گسترده بر علیه آفت سن غلات در بیضا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با توجه به اهمیت تولید محصول استراتژیک گندم و جو، عملیات پایش، ردیابی و مبارزه با آفت سن غلات تاکنون در سطح 80 درصد از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال زراعی جاری 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گندم و جو اختصاص یافت تصریح کرد: عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مزارع گندم و جو از آخر بهمن ماه آغاز و تاکنون ادامه دارد.

وی بیان کرد: خسارت سن گندم طی سه مرحله؛ خسارت سن مادری، خسارت پوره و خسارت مربوط به حشرات بالغ نسل جدید است که با تغذیه از پروتئین دانه ها، باعث پوک شدن و چروکیده شدن دانه ها شده و علاوه بر کاهش عملکرد، روی کیفیت آرد و خاصیت نانوایی تاثیر سوء میگذارد.

او تاکید کرد: به کشاورزان توصیه می گردد با انجام مبارزه به موقع با این آفت از وارد آمدن خسارت جبران ناپذیر به محصول خود پیشگیری نمایند.

وی افزود: عملیات مبارزه با سن غلات در شهرستان بیضا با استفاده از سمپاشهای پشت تراکتوری، توربولاینر و پهپاد انجام می شود.

مویدی ابزار امیدواری کرد: با ردیابی مزارع به طور مستمر و برگزاری کلاسهای آموزشی در زمینه آموزش نحوه خسارت آفت، زمان مناسب مبارزه با سن غلات، نوع سم مصرفی و مدیریت صحیح علیه این آفت امسال نیز گندم با کیفیتی تولید شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26971

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *