افزایش بهره‌وری آب در اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی

4151545

سرپرست معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: توسعه روش‌هایی با راندمان و بهره‌وری بالای آب در اولویت اقدامات این معاونت است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «فریبرز عباسی» در نشست تخصصی طرح سامانه‌های آبیاری که با حضور سربازرس و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، افزود: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی توسعه سامانه‌های نوین آبیاری موضعی به دلیل تبخیر کمتر و راندمان و بهره‌وری بالاتر و در مرحله بعد ما شین‌های مکانیزه آبیاری می‌باشد.

سرپرست معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون هکتار از اراضی آبی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است که اجرای این سامانه‌ها اثربخشی مطلوبی در مصرف بهینه آب کشاورزی و افزایش راندمان تولید داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت بحث آموزش در این طرح تصریح کرد: برنامه جامعی برای آموزش تدوین و دوره‌های آموزشی مختلفی برای کارشناسان و بهره‌برداران با هماهنگی مؤسسه ترویج و آموزش کشاورزی و استفاده از ظرفیت مؤسسات تحقیقاتی و مراکز علمی و انجمن‌ها اجرا شده است که تأثیر بسیار خوبی در روند اجرای طرح گذاشته است.

عباسی با تاکید بر این نکته که بحث بهره‌برداری در حوزه وظایف این معاونت نیست، افزود: موضوع بهره‌برداری در حیطه وظایف سازمان مرکزی تعاون روستایی است ولی به دلیل اهمیت موضوع و پیشگیری از رها نشدن بهره‌بردار پس از اجرای طرح، مجری طرح در بحث نظارت بر بهره‌برداری و نگهداری اقدامات نرم‌افزاری خوبی انجام داده است که تأثیر خوبی در بهره‌وری مصرف آب و افزایش تولید محصول داشته است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17933

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *