دیدار مدیر و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی با فرماندار شهرستان پاسارگاد

1

در دومین روز هفته جهاد کشاورزی مدیر و جمعی از کارکنان مدیریت و با مهدی علی‌پور فرماندار شهرستان پاسارگاد دیدار کردند.

در ابتدا سید حسن موسوی مدیر جهاد کشاورزی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و دهه کرامت و روز میلاد حضرت علی ابن موسی رضا(ع) خلاصه ای از وضعیت کشاورزی شهرستان را بیان و اظهار کرد: در حال حاضر برداشت محصولات شتوی در شهرستان شروع شده که با وجود مشکل کم آبی و خسارات سرمازدگی، با پایش مستمر اراضی و کاهش خسارت آفات و همچنین ترویج محلول‌پاشی عناصر سعی در جبران خسارت و جلوگیری از افت عملکرد محصولات گندم و جو شده است.

همچنین سید حسن موسوی با ذکر مشکلات موجود در محدوده پلاک یک اراضی شهرستان و کمبود اعتبارات در جهت لایروبی و مرمت قنات‌های منطقه سرپنیران و علی آباد، خواستار ورود فرمانداری در جهت حل مشکلات مذکور شد.

موسوی در انتها با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان در ایجاد کشت گلخانه‌ای و راه اندازی بیشتر کارخانجات صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، خواستار مساعدت فرمانداری شهرستان در جذب بیشتر اعتبارات و تسهیلات در این بخش شد.

سپس مهدی علی‌پور فرماندار شهرستان پاسارگاد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور کارکنان مدیریت و تبریک اعیاد دهه کرامت و آرزوی توفیق برای همه جهادگران عرصه کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی یک کار پر زحمت و سخت هست که سبب کسب روزی طیب و حلالی می‌شود که وظیفه همه ما در این برهه از زمان جلب رضایت بهره‌برداران و تولیدکنندگان است بطوری که نگذاریم آن‌ها از وضعیت فعلی ناامید گردند.

علی‌پور در ادامه بیان کرد: از آنجایی ک شهرستان پاسارگاد سرآمد حوزه کشاورزی در استان است یکی از سه الویت مهم شهرستان، جذب تسهیلات و اعتبارات بیشتر در حوزه کشاورزی است و که باید لااقل با تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی در حفظ امنیت غذایی جامعه خدمت کنیم.

در ادامه فرماندار شهرستان به منحصر بفرد بودن باغات علی‌آباد اشاره کرد و گفت: باغات علی‌آباد برند برتر شهرستان محسوب می‌شوند که باید با پیگیری مشکلات تامین آب این منطقه از طریق حفر چاه بجای قنوات خشک شده و حتی آبیاری با تانکر از خشک شدن این سرمایه شهرستان جلوگیری کرد.

در انتها مهدی علی‌پور از کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی بخاطر خدمت‌رسانی، ارتقا سطح کشاورزی و تامین امنیت غذایی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22714

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *