راه اندازی دهکده‌های کشاورزی در سطح کشور

4190924

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: در تلاش هستیم پارک‌های علم‌فناوری کشاورزی، دهکده‌های کشاورزی و مزرعه‌های نوآوری کشاورزی ایجاد کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ،علی اکبر مویدی اظهار کرد: سالانه ۱۲۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان قزوین تولید می‌شود و قزوین درحالی در عرصه کشاورزی می‌درخشد که تنها یک درصد از مساحت کشور و ۴ درصد در حوزه کشاورزی سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور بیان کرد: از ۱۷۰ کشاورز نمونه در سطح ملی ۱۰ کشاورز متعلق به استان قزوین هستند که این امر دلالت بر تلاش کشاورزان، بکارگیری علم دانش بنیان و حمایت از کشاورزان در این عرصه است که باید حمایت از این فعالان به صورت مستمر انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های کشاورزی توسعه یافته، حرکت به سوی دانش بنیان است برای پایداری این عرصه باید از ظرفیت این عرصه استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد: برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار در شرایطی که وضعیت آب و اقلیم نامساعد است باید با تکیه بر دانش بنیان در این مسیر گام برداشت.

وی ادامه داد: کشاورزان جزئی از مخاطبان رهبر انقلاب در بحث شعار سال بودند که لازم است در این راستا تحقق اهداف و افزایش تولیدات در مسیر دانش و تغییر الگو کشت حرکت کنند.

مویدی تصریح کرد: تاکنون ۵۰ مدرسه کشاورزی افتتاح شده است و ما در تلاش هستیم تا برای تحقق شعار سال بتوانیم پارک‌های علم‌فناوری کشاورزی، دهکده‌های کشاورزی و مزرعه‌های نوآوری کشاورزی ایجاد کنیم که در این راستا با توجه به ظرفیت استان در حوزه کشاورزی آماده پذیرش استان قزوین برای این طرح‌ها هستیم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17942

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *