۳.۸ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شد

3708815

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در سال گذشته این رقم ۴.۵ میلیون تن بوده است.

 به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی جواد ساداتی نژاد اظهار کرد: در کشت پاییزه در گندم کشت قراردادی را توسعه خواهیم داد، بنابراین انتظار می‌رود در سال زراعی آینده تولید داخلی با حمایت‌های لازم بهتر و مطلوب باشد و زمینه برای خودکفایی در حوزه گندم فراهم شود.

وی افزود: همچنین کاهش قیمت کود شیمیایی یکی دیگر از این راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید گندم در کشور است که امسال ۴۵ درصد قیمت کود پتاس و فسفات کاهش یافت که می‌تواند در تولید گندم در سال آینده فوق العاده تأثیر گذار باشد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به شائبه‌های ایجاد شده در حوزه تأمین نهاده‌های دامی گفت: کمیته تخلفات وزارتخانه پیش از اینکه موضوع در رسانه‌ها مطرح شود، موضوع را با دقت مورد بررسی و پیگیری قرار داده و خوشبختانه رانت، اختلاس و یا فسادی در این حوزه اتفاق نیفتاده است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تأخیر پیش آمده در توزیع نهاده‌های دامی اظهار کرد: تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در کشور با وجود تنگناهای موجود در جهان انجام گرفته و در خصوص تأمین گوشت قرمز، گوشت مرغ، ذخایر برنج، شکر، روغن و گندم وضعیت بسیار مطلوبی داریم و حتی در نهاده‌های دامی هیچ گونه نگرانی و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که شرایط مناسبی در خصوص کالاهای اساسی در کشور وجود داشته باشد، افزود: در خصوص نهاده‌های دامی هم تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی از اسفند سال گذشته این بوده که به موقع نهاده‌های دامی را تأمین کند و با توجه به شرایطی که در حوزه امنیت غذایی و نهاده‌های دامی که افزایش قیمت بسیار زیادی در دنیا داشته، روی ریل مناسب قرار داده شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه این روند با همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در خصوص بعضی از موضوعاتی هم که در خصوص برخی از شرکت‌های تأمین کننده نهاده دامی پیش آمد و در رسانه‌ها هم مطرح شد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته بود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17947

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *