هیچ نگرانی و مشکلی بابت تامین کالاهای اساسی در کشور نداریم

4195475

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص تامین کالاهای اساسی، با وجود تنگنانهای موجود هیچ نگرانی وجود ندارد و در حوزه تامین گوشت، ذخایر برنج، شکر، گندم و… وضعیت مطلوبی داریم.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد  اظهار کرد: این منطقه فوق العاده مستعد در بخش کشاورزی بوده و از ظرفیت‌های بی نظیری نیز برخوردار و قطب امنیت غذایی برای کشور محسوب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مطالبات مردمی در جریان این سفر، افزود: با توجه به شرایط کم آبی حاکم بر منطقه، آبیاری نوین در حوزه انتقال آب با لوله و پوشش انهار از اصلی ترین درخواست‌ها و مطالبات مردم بود.

وی گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای نیز از موضوعاتی است که توسط نماینده مردم در مجلس نیز پیگیری می‌شود که تلاش کردیم از بخش‌های مختلف مربوط به این موضوع در منطقه نیز بازدید کنیم.

ساداتی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های کشت آبی و دیم و تولیدات باغی و دامی منطقه، تصریح کرد: ایجاد باغ مادری یکی از موضوعاتی است که در منطقه ظرفیت‌های خوبی برای آن داریم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای موضوعات مورد بررسی طی این سفر در جلسه نهایی، اعتباری را برای امسال اختصاص می‌دهیم وبخشی هم برای سال آینده در نظر می‌گیریم تا ان شالله کشاورزان بتوانند بهره وری بیشتر و تولیدات بالاتری داشته باشند.

فرماندار چهاربرج نیز با اشاره به وجود مشکل کم‌آبی در روستاهای این شهرستان گفت: برای انتقال آب به مزارع و باغ‌های کشاورزی چهاربرج ۴۰ کیلومتر لوله‌گذاری نیاز است.

قادر حبیبی افزود: برای تأمین آب این مزارع احداث کانال سه و چهار در دستور کار است که اجرای آن زمان‌بر و هزینه‌بر است ولی تنها راهکار تأمین آب اجرای طرح لوله‌گذاری است.

وی با بیان اینکه همچنین به جهت وجود انبار غله در این منطقه، نیاز است طرح لوله‌گذاری برای انتقال آب اجرا شود، اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17948

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *