ایران رتبه هفتم تولید قارچ در دنیا را دارد

4050076

مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران با تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ، رتبه هفتم تولید این محصول را در دنیا دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزرات جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی اظهار کرد: تولید قارچ کسب و کاری است که از بهره برروی بالایی برخوردار و برای یک کیلو قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر مصرف آب نیاز است.

تقوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید قارچ خوراکی در سال جاری به ۱۸۵ هزار تن برسد.

وی با اشاره به میزان صادرات قارچ خوراکی در ده ماهه سال گذشته، گفت: بر اساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران ۲ هزار و ۹۷۶ تن به ارزش ۳۵۸ هزار دلار صادرات قارچ خوراکی بوده است.

مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در همین حال پیش بینی کرد که امسال ۶۵۰ هزار تن به تولیدات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در کشور اضافه شود و تولید قارچ از ۱۷۰ هزار تن در سال گذشته به ۱۸۵ هزار تن برسد.

وی انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده، اصلاح، بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی، بهبود مدیریت تولید در محیط کنترل شده با ارتقای دانش فنی کارشناسان و بهره برداران از طریق تربیت نیروی ماهر و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته در گلخانه‌ها را از برنامه‌های اولویت دار این دفتر در بخش گلخانه‌ها برشمرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17978

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *