برداشت خرما از نخلستان های کازرون آغاز شد

KHORMA

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت خارک، رطب و خرما از باغ های این شهرستان از نیمه مرداد ماه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 58هزار تن محصول خرما از نخیلات این شهرستان برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون،حمید رشیدی با بیان اینکه سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان کازرون 6500 هکتار است، تصریح کرد: تا نیمه مهر ماه در 85 درصد این نخلستان ها محصول  به شکل رطب و خارک و در مابقی باغ ها به صورت خرما برداشت می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در استان فارس است، افزود: محصول خرمای این شهرستان علاوه بر توزیع در بازار های محلی به دلیل بازار پسندی به سایر استان های کشور و کشورهای چین، روسیه، امارات، عراق و هندوستان صادر می شود.

رشیدی با اشاره به اینکه عمده محصول خرمای شهرستان کازرون در بخش خشت و کنارتخته تولید می‌شود، اظهار کرد: 30 واحد سردخانه زیر صفر با ظرفیت 35 هزار تن در این منطقه فعال است که فرصت خوبی برای ذخیره‌سازی خرمای باغداران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: اصلاح و بازسازی نخیلات شهرستان از اهمیت بسزایی برخورداراست و با اجرای این مهم، می‌توانیم مکانیزه کردن نخیلات و به‌کارگیری ادوات مناسب نخیلات را سرعت ببخشیم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18008

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *