افتتاح دو واحد گلخانه سبزی و صیفی و تولید نشاء مکانیزه در خرم بید

indexc

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: همزمان با هفته دولت دو گلخانه سبزی و صیفی و تولید نشاء مکانیزه در بخش مشهد مرغاب این شهرستان افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید؛ آرش خسروانی اظهار کرد: دو طرح گلخانه شامل یک واحد گلخانه تولید نشاء مکانیزه به مساحت 3780 متر مربع و با ظرفیت سالیانه 3.5 میلیون نشاء و یک واحد گلخانه سبزی و صیفی به مساحت 3240 مترمربع و با ظرفیت تولید سالیانه 140 تن در خرم بید افتتاح و به بهره برداری رسید .

به گفته وی؛ میزان اعتبار هزینه شده برای گلخانه تولید نشاء حمید برزگر37 میلیارد و 500 میلیون ریال است که  17 میلیارد و 500 میلیون ریال آن تسهیلات بانکی و 20 میلیارد ریال از محل آورده شخصی بهره بردار است .

او ادامه داد: میزان اعتبار هزینه شده برای گلخانه سبزی و صیفی حبیب حسن پور 33 میلیارد و 400 میلیون ریال است که 23 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی است.

خسروانی تأکید کرد: با بهره برداری از این دو واحد گلخانه زمینه اشتغال مستقیم 4 نفردر گلخانه تولید نشاء مکانیزه و3 نفردر گلخانه سبزی و صیفی فراهم شده است .

او افزود: اشتغال پایدار، دستیابی به محصولات مختلف خارج از فصل، کاهش مصرف آب و به حداقل رساندن خسارت های محیطی از مزیت های کشت گلخانه ای است .

در این آئین امام جمعه بخش مشهد مرغاب، فرماندار، معاونین سیاسی و امنیتی و فنی فرماندار، معاون اداری مالی مدیریت جهاد کشاورزی، مسئولین ادارات شهرستان خرم بید و جمعی از بهره برداران حضور داشتند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *