سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد از آغاز عملیات برداشت ذرت علوفه ای از سطح ۴۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد ، یحیی مرادی اظهارکرد : عملیات برداشت ذرت علوفه ای از سطح ۴۳۰۰هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان پاسارگاد آغاز شد.

وی افزود : پیش بینی می شود افزون بر ۲۸۰هزار تن ذرت علوفه ای از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مرادی گفت : ذرت علوفه ای به عنوان یکی از ۸محصول استراتژیک و راهبردی محسوب می شود و به منظور تامین نیاز علوفه واحدهای دامی شهرستان نقش بسزایی دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی پاسارگاد تصریح کرد : در سال زراعی جاری ارقام کشت شده بیشتر رقم‌های میان رس داخلی بوده و در این راستا توسعه این ارقام همچنان در دستور کار مدیریت است.

یحیی مرادی همچنین افزود: برداشت در شهرستان از ابتدای شهریور ماه آغاز و با تعداد ۶دستگاه چاپر فعال و دو دستگاه بسته بندی در حال حاضر ادامه دارد که پیش بینی می شود این تعداد دستگاه ها افزایش یابد.

مرادی در پایان گفت : با توجه به لزوم اهمیت مدیریت منابع آبی و افزایش راندمان مصرف آب و به منظور تولید و تامین علوفه شهرستان در سال جاری در عمده مزارع ذرت روش آبیاری تحت فشار از نوع تیپ انجام شده و همچنین اصلاح روش های آرایشی کشت به منظور افزایش بهره وری از منابع آب و خاک در مزارع شهرستان اجرا شده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22735

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *