جابجایی کلونی‌های زنبوررعسل تا پایان مهرماه ممنوع است

 
 
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز سرشماری سراسری کلونی‌های زنبور عسل از۱۶ مهرماه در این شهرستان خبر داد و گفت: جابجایی کلونی‌ها از ۱۶ تا ۲۸ مهرماه برای ثبت مشخصات در سامانه جامع داده های کشاورزی ممنوع است.
 
غلامعباس زارعی فر تصریح کرد: سرشماری سامانه ای کلونی های زنبور عسل از سال ۹۸ بدلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد که حالا مجددا عملیات میدانی سرشماری برای ثبت در سامانه جامع مدیریت داده های کشاورزی از تاریخ ۱۶ تا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ توسط کارشناسان پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان انجام می شود.
وی افزود: در این سرشماری اطلاعات کامل زنبورستان‌ها شامل مشخصات بهره برداران، تعداد کلونی زنبور عسل، مقدار تولید عسل و سایر فرآورده های جانبی آن شامل موم، بره موم، گرده و ژل رویال ثبت می شود.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه سرشماری کلونی های زنبور عسل به صورت حضوری انجام می شود، گفت: زنبورداران باید در زمان مقرر از جابجایی کلونی های زنبور عسل خودداری کنند و از آنجاکه ملاک صدور مجوز زنبورداری، ثبت مشخصات زنبوردار در سامانه جامع داده های کشاورزی است، زنبورداران در رعایت نکات یاد شده دقت لازم را به عمل آورند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22325

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *