طرح صدور شناسامه برای باغ های فارس کلید خورد

 

به گفته وی؛ هویت‌بخشی یکپارچه و ایجاد ارتباط مؤثر و پایدار با تولیدکنندگان زیربخش باغبانی با اهداف مهمی همچون تدوین بانک جامع اطلاعاتی محصولات باغبانی، ثبت و پایش مبدا تولید محصولات، کنترل باقیمانده آثار سموم شیمیایی و ارتقای کمی و کیفی صادرات محصولات باغبانی و به طور کلی اعمال مدیریت جامع در حوزه محصولات باغبانی از جمله مزایای شناسنامه دار کردن باغ ها است.

دبیری اظهار کرد: کاشت نهال آلوده به آفات و بیماری ها خسارت زیادی را برای باغداران  به دنبال دارد که با شناسنامه‌دار کردن باغ ها، مشخص می‌شود کدام محصول توسط کدام باغدار تولید شده است و دغدغه  ورود نهال قاچاق برطرف می شود.

وی تصریح کرد: در کنار صدور شناسنامه باغ ها، بحث QR Code را برای محصولات باغی و زراعی داریم و باغداران می توانند برای دریافت این کد از طریق “سامانه سماک” اقدام کنند. 

دبیری گفت: به منظور دریافت QR Code، مزارع و باغ ها از زمان کاشت و رشد زایشی تا زمان برداشت و عرضه به بازار تحت نظارت های فنی  گیاهپزشکی قرار می گیرند و با این کد محصولات تولیدی قابل رصد هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: “سامانه‌ سَبَک” با  “سامانه سماک” لینک شده است و باغداران با ورود به هرکدام از این سامانه ها امکان دسترسی به هر دو سامانه را دارند.      

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=7718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *