4500 هکتار زمین در قیروکارزین به کشت گندم پاییزه اختصاص یافت

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز کاشت گندم در سطحی بالغ بر چهارهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد و گفت: بهترین زمان کاشت گندم در قیروکارزین از نیمه ی آبان ماه تا نیمه آذر ماه است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ، محمد حیدری افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده بیش از ۱۰۰۰ تن بذر گندم به منظور کاشت مورد نیاز بوده که تا کنون ۳۱۰ تن بذر گندم گواهی شده از ارقام مهرگان، سیروان و چمران ۲ خریداری و در حال توزیع است.

حیدری با تاکید بر استفاده از بذور گواهی شده به منظور کاشت محصولات زراعی، تصریح کرد: تفاوت قیمت بذور گواهی شده با بذر خود مصرفی و نگرانی برخی کشاورزان از عدم تامین به موقع بذر گواهی شده موجب افزایش استفاده ی بذر خود مصرفی می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات جهت برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت، بیان کرد: گندم از محصولات راهبردی است و کشاورزان گندم کار به منظور بهره مندی از تسهیلات و نهاده های یارانه دار نسبت به اعلام اطلاعات کشت جهت ثبت در سامانه پهنه بندی اقدام کنند.

وی افزود :در سال زراعی گذشته ۱۰۳۲ بهره بردار شهرستان قیروکارزین در سطحی بالغ بر سه هزار ۹۹۰ هکتار بیش از 14 هزار تن گندم با میانگین 3/5 تن در هکتار تولید کردند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18130

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *