کشف سم و کود غیر مجاز از یک فروشگاه در قیروکارزین

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد حیدری با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات و تاکید بر ضرورت رصد و پایش فروشگاه های عرضه ی نهاده های کشاورزی تصریح کرد: متخلفین پس از تشکیل پرونده ی مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نهاده های مذکور شامل سموم بنومیل، دیمتوات و مانکوزب و انواع کود مایع می شود، اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی اقلام مکشوفه را 106 میلیون و 600 هزار ریال برآورد می کنند.

حیدری با اشاره به اینکه بار‌ها به اطلاع کشاورزان عزیز رسانده شده که حتماً نهاده‌های شیمیایی مورد نیاز خود را از کارگزاری‌ها و فروشندگی‌های دارای مجوز تهیه کنند، ابراز کرد: مصرف این قبیل نهاده های تقلبی یا تاریخ گذشته علاوه بر هدر روی منابع مالی کشاورزی و بی اثر ماندن اقدامات مدیریتی در باغ یا مزرعه، موجب تهدید سلامت مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و آلودگی های زیست محیطی می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تاکید کرد: روند پایش فروشگاه های عرضه ی نهاده های کشاورزی در این شهرستان به طور مستمر و با قوت و با حضور اعضای تیم بازرسی متشکل از جهاد کشاورزی، پلیس اماکن، نظام مهندسی، صمت و اصناف پیگیری و انجام می شود.  

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=7851

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *