برگزاری کارگاه آموزشی کنترل آفت سرخرطومی حنایی خرما در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: کارگاه آموزشی کنترل آفت قرنطینه ای سوسک سرخرطومی خطرناک ولی خوشرنگ و حنایی خرما در یکی از باغات شهرستان خنج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور تصریح کرد: این کارگاه آموزشی با حضور نمایندگان فرماندهی نیروی نظامی و انتظامی شهرستان ،کارشناسان مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و جمعی از باغداران در راستای اجرایی نمودن کامل اهداف پدافند غیرعامل در حوزه ی گیاهپزشکی شهرستان روز سه شنبه برگزار گردید.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و جایگاه نخیلات خرما در شهرستان و همچنین ضرورت حفظ تک تک درختان به عنوان نماد باغداری شهرستان، بیان کرد: موفقیت در کنترل آفت قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما، زمانی حاصل خواهد شد که همه ی باغداران و نهادهای مسئول و دست اندرکار در شهرستان با همکاری مشترک و تعامل بیشتر، از گسترش آلودگی جلوگیری و نسبت به مهار و کنترل آن اقدام نمایند.

علی پور به ضرورت جلوگیری از هرگونه نقل و انتقال اندام های گیاهی بدون داشتن مجوزهای بهداشتی لازم تاکید کرد و گفت: هرگونه محموله ی غیرمجاز نهال توسط نیروی انتظامی توقیف می گردد و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

در ادامه کارگاه آموزشی، مسئول حفظ نباتات شهرستان به تشریح کامل چرخه ی زندگی آفت مذکور، علائم شناسایی آن، نحوه ی تیمار نخیلات آلوده و همچنین عوامل ایجاد و گسترش آلودگی در منطقه و باغات نخل و خرما پرداخت .

در پایان با حضور فرد ماهر، نحوه ی تیمار کامل درخت آلوده به صورت عملی به حاضرین آموزش داده شد.

jj

bbbbm

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24716

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *