توزیع 2000 تن بذور گندم و جو بین کشاورزان داراب

توزیع 2000 تن بذور گندم و جو بین کشاورزان داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: با توجه به کشت گندم و جو در داراب ، بر اساس سهمیه ابلاغی 2 هزار و 800 تن انواع بذر گندم و 30 تن بذر جو گواهی شده با قیمت مصوب دولتی بین کشاورزان این شهرستان توزیع می شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، حبیب اله فتحی افزود: عملکرد بالا، مقاومت به بیماری سیاهک آشکار و پنهان، مقاومت به زنگ زرد و قهوه ای، مقاومت به تنش‌های محیطی نظیر خشکی و سرما و مقاومت به ورس از ویژگی‌های بذورگواهی شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد مهمترین ارقام بذور توزیعی گندم در سطح شهرستان، سیروان، سارنگ، برات، تیرگان، مهرگان، خلیل، آینه،سحر،دوروم آران و چمران ۲ و مهمترین ارقام توزیعی جو ،ارقام نیمروز،نوروز و اکسین میباشد.

وی افزود: این بذور توسط 24 شرکت و عامل خصوصی فعال در سطح شهرستان بین کشاورزان توزیع می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی داراب در ادامه افزود: بوجاری و ضدعفونی بذور گندم در شهرستان توسط دو شرکت ، تعاونی پنبه کاران و تعاونی روستایی داراب انجام میگیرد که علاوه بر نیاز شهرستان ، نیاز برخی شهرستان های همجوار از جمله شهرستان های زرین دشت و لارستان را نیز تامین میکنند.

فتحی به کشاورزان توصیه نمود که به منظور تهیه بذور باکیفیت مناسب، حواله بذر گندم مورد نیاز خود را از مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود دریافت نمایند و از خرید و تهیه بذر از مجاری غیر قانونی خود داری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: به کشاورزانی که از بذور خود مصرفی استفاده می‌کنند توصیه می کنیم به منظور کاهش بذور علفهای هرز در مزارع و پیشگیری از بیماریهای قارچی، نسبت به بوجاری و ضدعفونی بذور با سموم قارچ کش مناسب اقدام نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25290

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *