یک سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در جهرم افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، حسن زمانی با اشاره به اینکه آئین افتتاح طرح موصوف با حضور محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، تصریح کرد: قریب به 150 میلیارد ریال برای احداث این طرح سرمایه گذاری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با بهره برداری از این سردخانه و درجه بندی و بسته بندی میوه بستر اشتغال 43 نفر فراهم شده است، اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت 5545 متر مربع و با زیر بنای 2700 متر مربع احداث و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی خصوصا میوه و سبزیجات به دلایل مختلف از جمله تنظیم بازار، ایجاد ارزش افزوده و کاهش ضایعات حائز اهمیت است، ابراز کرد: در حال حاضر تعداد سردخانه های این شهرستان به 13 واحد با گنجایش ذخیره سازی و نگهداری 52 هزار تن انواع محصولات کشاورزی خصوصا مرکبات و خرما رسیده است.

به گفته زمانی؛ با توجه به ظرفیت های شهرستان جهرم در زیر بخش باغبانی 165 واحد درجه بندی و بسته بندی میوه با ظرفیت 350 هزار تن در این شهرستان فعال است که نقش ویژه ای در افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده به بازار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: در آئین افتتاح این طرح محمد حسین مدبر امام جمعه این شهرستان، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند. 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=8113

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *