سردخانه 3000 تنی در کازرون به مدار وارد شد

 

ffff

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: یک واحد سردخانه زیر صفر 3 هزار تنی در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و زیر بنای 1962 متر مربع همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون حمید رشیدی با بیان اینکه سردخانه مذکور به منظور انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و مواد غذایی کاربرد دارد، تصریح کرد: این واحد با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد و 800 میلیون تومان راه اندازی شده است که 20 میلیارد تومان توسط مالک سرمایه گذاری و مابقی توسط تسهیلات دولتی تامین شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با توسعه صنایع بخش کشاورزی کاهش ضایعات محصولات این بخش محقق، بستر صادرات و زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی فراهم می شود، اظهار کرد: بهره برداری از این واحد سردخانه ای اشتغال پایدار ده نفر را موجب می شود.

وی با بیان اینکه 6500 هکتار نخیلات در منطقه خشت و کنار تخته شهرستان کازرون با تولید 54 هزار تن خرما در سال به توسعه واحد های سردخانه ای نیازمند است، ابراز کرد: پایداری تولید در گرو وجود و فعالیت این دست از صنایع کشاورزی است.

او به جایگاه شهرستان کازرون به لحاظ تعداد سردخانه های موجود نیز گریزی زد و افزود: این شهرستان در این خصوص با 36 واحد سردخانه حائز رتبه برتر است که ظرفیت 28 هزار و 850 تنی ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی را داراست.

رشیدی تاکید کرد: به دنبال ایجاد و توسعه زنجیره های تکمیل و ارزش افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان کازرون هستیم و سرمایه گذاران در این بخش را حمایت خواهیم کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18025

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *