در ایام نوروز صورت گرفت؛ شناسایی و توقف تغییر کاربری‌های غیرمجاز در مرودشت

sh

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از شناسایی و توقف 20  مورد تغییر کاربری غیرمجاز در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت منصور امیریان  با بیان اینکه تعطیلات بهانه‌ای برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، اظهار کرد: با آغاز تعطیلات نوروزی از بیست و هفتم اسفند سال 1401تا پنجم فروردین ماه 1402 اداره امور اراضی این شهرستان در قالب اکیپ‌های سامانه «۱۳۱» و گشت‌زنی مستمر در عرصه‌های کشاورزی شهرستان، این تعداد تغییر کاربری‌ غیر مجاز  را شناسایی کرده و ضمن صدور اخطاریه، دستور توقف عملیات صادر شده است.
او با بیان اینکه علاوه بر شناسایی و صدور اخطار دو مورد نیز توقف عملیات با همکاری عوامل فرماندهی نیروی انتظامی صورت گرفت، اظهار کرد: این تغییر کاربری ها شامل پی کنی، دیوار کشی، خاکبرداری و خاکریزی، جدول کشی، تخلیه مصالح، اتاقک، استخر و غیره بود که با اقدام به موقع سامانه گشت 131 این شهرستان و صدور اخطار کتبی دستور توقف عملیات صادر شد.
امیریان با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، افزود: با اطلاع رسانی در فضای مجازی و نصب 14 عدد بنر در مکان های عمومی و قرار دادن در معرض دید عموم در زمینه آگاه سازی روستائیان و کشاورزان در راستای کاهش تغییر کاربری ها تلاش کرده ایم.
این مقام مسئول با تاکید بر مساعدت دستگاههای اجرایی در زمینه مبارزه با تغییر کاربری های غیر مجاز ابراز کرد: مبارزه با تغییر کاربری غیر مجازدر اراضی کشاورزی همکاری بخشداران، دهیاران، شوراههای اسلامی و  فرماندهی نیروی انتظامی را می طلبد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه سامانه گشت 131 این شهرستان از بیست و هفتم اسفند 1401 تا سیزدهم فروردین 1402 به صورت شبانه روزی فعال است، افزود: عموم مردم در مناطق مختلف شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مراتب را به اداره امور اراضی شهرستان و سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18251

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *