هجوم ملخ شکم بادمجانی در شهرستان خرم بید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید از آفت حشره ملخ شکم بادمجانی در مرز شهرستان خرم بید و اقلید و مبارزه گسترده با این آفت در سطح مراتع و مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید؛ مهدی بهراد با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و پوشش مناسب گیاهی منطقه احتمال طغیان بیشتر این آفت را در صورت عدم مبارزه صحیح با کانون آلودگی فراهم می کند تصریح کرد: مبارزه با این نوع آفت و کانون طغیان آن با جدیت در دستور کار و پیگیری است و در این خصوص از ظرفیت های سم پاش های تخصصی متمرکز در حفظ نباتات استان و شهرستان استفاده می شود.

وی ادامه داد: بهره برداران روستاهای دهستان قشلاق (انارک، قلعه میرزا، سید احمدی، مشکان، دلونظر، قشلاق) باید نسبت به پایش آفت ملخ در مزارع، باغ‌ها و یا مراتع اطراف مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ مراتب را در اسرع وقت به مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید تأکید کرد: با توجه به آغاز عملیات سم پاشی و ماندگاری اثر سموم بر بوته ها و علف زارها ( دوره کارنس) دامداران محلی و شهروندان منطقه حداکثر به مدت یک ماه از چرای دام خود و همچنین چیدن داروهای گیاهی و … از این مکان ها جدا خودداری نمایند.

 

photo ۲۰۲۳ ۰۴ ۱۷ ۰۸ ۳۷ ۲۱ Copy

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24195

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *