ادامه اصلاح و جوان‌سازی باغات گردو شهرستان پاسارگاد

00

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد گفت: طرح اصلاح باغ‌های گردو با عملیات پیوند سرشاخه‌کاری درختان این شهرستان امسال نیز ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد، سجاد هاشمی ابراز کرد: بروز تغییرات آب و هوایی در طی چند سال اخیر در شهرستان موجب شده درختان گردو دچار سرمازدگی بهاره شوند.

هاشمی تصریح کرد: در این راستا با هدف جایگزینی ارقام پر بازده، قابلیت برداشت راحت‌تر، مقاوم به سرما وگرما با گلدهی دیرتر، حدود 4000 چشمه پیوندک از رقم فرنو در باغات شهرستان پیوند زده شد.

هاشمی خاطر نشان کرد: در این طرح برخی شاخه‌ها حذف و سرشاخه‌های جدید بر روی قسمت‌های بریده شده پیوند زده می‌شوند که با گذشت زمان سرشاخه‌های جدید رشد کرده و شاخه‌های جوان تمامی ویژگی‌های مطلوب را دارا خواهد بود، بطوری‌که علاوه بر افزایش مطلوبیت کمی و کیفی، این درختان از سرمازدگی سال‌های آینده نیز مصون خواهند ماند.

او افزود: در این شهرستان بیش از 100 هکتار باغ گردو وجود دارد که تاکنون بیش از 2000 اصله درخت این باغات مورد پیوند قرار گرفته است و با اجرای این طرح پبش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده خسارت سرمازدگی بهاره را نداشته باشیم و عملکرد محصول تا حد چشمگیری افزایش یابد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22781

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *