برداشت گل محمدی از گلزارهای شهرستان پاسارگاد

00

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد از آغاز عملیات برداشت گل‌محمدی گلزارهای قصردشت پاسارگاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد، یحیی مرادی با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی تا اواسط خرداد ماه در گلستان‌های شهرستان ادامه دارد، اظهار کرد: در شهرستان پاسارگاد حدود 35 هکتار باغ گل‌محمدی وجود دارد که بخش عمده آن مربوط به مجتمع کشت و صنعت وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به حمایت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از کشت این گیاه دارویی کم آب بر و مفید خاطر نشان کرد: با وجود اینکه شهرستان پاسارگاد قطب صنایع تبدیلی استان به شمار می‌رود اما در مقوله فرآوری گیاهان دارویی به ویژه تهیه عرقیات در حال حاضر واحد فعالی نداریم و بنابراین به سرمایه گذاران و فعالان حوزه صنعت فرآوری اعلام می‌دارم که مسیر فعالیت هموار و حمایت همه جانبه اعم از اخذ مجوزات و پرداخت تسهیلات برای این عزیزان فراهم می‌باشد.

مرادی در ادامه بیان کرد: متوسط عملکرد گل‌ محمدی در هر هکتار 4 تن است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 150 تن محصول ازین گلزارها برداشت شود.

مرادی تصریح کرد: از ۹۰ درصد محصول برداشت شده در صنعت گلابگیری استفاده و باقی مانده آن به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک، تهیه مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

او در ادامه گفت: در طول فصل برداشت گل، برای حدود 300 کارگر فصلی اشتغال ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22782

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *