برداشت خوشه های طلایی گندم از مزارع شهرستان پاسارگاد

 0000

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد خبر از آغاز برداشت محصول گندم در این شهرستان را داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد، یحیی مرادی با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال در شهرستان پاسارگاد 3400 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم قرار گرفته است که عملیات برداشت تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که حدود 14 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی و تامین سفره خانوار تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به شدت کاهش نزولات جوی و همچنین سرمازدگی بهاره، افزایش عوامل بیماری‌زای قارچی و وجود آفت سن غلات، اعمال شیوه‌های مدیریتی در سطح مزارع در جهت افزایش بهره‌وری و راندمان تولید در واحد سطح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود لذا با گشت مستمر اکیپ‌های از کارشناسان مدیریت در زمان داشت، از بروز خسارت احتمالی و افت عملکرد جلوگیری شد.

این مقام مسئول با اشاره به کشت عمده رقم ترابی در سطح مزارع شهرستان تصریح کرد: طی انجام طرح pvs در سال‌های گذشته، رقم ترابی (لاین m9220) در شهرستان با توجه به خصوصیاتی نظیر زودرس بودن، مقاوم به خشکی آخر فصل، مقاوم به ورس و زنگ زرد، مناسب کشت در منطقه شناخته و معرفی شده است.

مرادی در ادامه گفت: سایر ارقام کشت شده به ترتیب سیروان، سارنگ و چمران بوده و امسال متوسط عملکرد در شهرستان 5.5 تن در هکتار می‌باشد.

او افزود: هم اکنون حدود 14 دستگاه کمباین کار برداشت را در این شهرستان به عهده دارند که در این رابطه اکیپ‌های برداشت متشکل از کارشناسان مدیریت و مرکز جهاد کشاورزی شهرستان با کشاورز بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22789

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *