یش از 8 هزار تن انواع کود شیمیایی در شهرستان اقلید توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از تخصیص 11هزار و 260 تن کود اوره به محصولات شتوی و باغات شهرستان خبر داد که نسبت به سال گذشته بالغ بر 50درصد رشد داشته است. 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید، خدامراد طرفدار با اشاره به رشد 43درصدی خرید و توزیع کود اوره نسبت به مشابه سال گذشته افزود: در سال زراعی جاری افزون بر 8 هزار و 260 تن کود اوره در بین بالغ بر 10 هزار بهره بردار بخش کشاورزی شهرستان با کشت محصولات شتوی و باغات تامین و در حال توزیع است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حواله کود به صورت الکترونیکی برای هر کشاورز صادر می شود تصریح کرد: این امر بر اساس اطلاعات کشت بهره برداران در سامانه پهنه بندی بوده که طبق نیاز کشاورز به کود شیمیایی، حواله الکترونیکی صادر و کشاورزان کود خود را از کارگزاری های توزیع نهاده دریافت می کنند.

این مقام مسئول گفت: انواع کود شیمیایی از طریق 24 کارگزاری اتحادیه تعاون روستایی، تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان شهرستان توزیع می شود.

طرفدار با اشاره به اینکه شهرستان اقلید دارای سطح زیر کشت بیش از 30 هزار هکتار گندم و 8700 هکتار جو آبی و دیم است، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل داشت این محصولات، پیگیری های لازم توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به منظور تامین باقی مانده کود تخصیصی برای ارائه به کشاورزان صورت گرفته است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=9811

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *