مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در مراتع خرم بید

مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در مراتع خرم بید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم گفت: با حضور عباسی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس، فرماندار خرم بید، مدیر و مسئولین ستادی مدیریت جهاد کشاورزی اقلید، سرپرست مدیریت و کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، آتش نشانی ، شورا و دهیاری انارک جمعی از کشاورزان و تراکتوردان شهرستان خرم بید، از مراتع این شهرستان در خصوص هجوم ملخ شکم بادمجانی بازدید و عملیات سمپاشی همگانی صورت گرفت .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید؛ مهدی بهراد با اشاره به اینکه تا کنون، مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی در سطح 2100 هکتار از مراتع و مزارع روستاهای انارک و بیان انجام شده است، اظهارکرد : سمپاشی در مناطق آلوده به ملخ با هشت دستگاه سمپاش پشت تراکتوری، دو دستگاه سمپاش توربولاینر و سه دستگاه سمپاش ulv روزانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت ملخ شکم بادمجانی در مرحله پورگی و مهمترین قسمت مورد تغذیه توسط ملخ پوشش سبز مراتع و گیاهان است تصریح کرد: در بازدید های بعمل آمده خسارت این آفت در محصولات زراعي ازجمله نخود ، یونجه ، گندم و جو در سطح حدود ۴۰۰ هکتار برآورد گردیده است.

بهراد تاکید کرد: دامداران منطقه بایستی به توصیه و علائم هشدار مرکز جهاد کشاورزی در مناطقی که مبارزه با آفت ملخ انجام گرفته توجه کافی داشته باشند و از چرای دام در مناطق سمپاشی شده خودداری کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=9946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *