هجوم ملخ شکم بادمجانی در شهرستان خرم بید

هجوم ملخ شکم بادمجانی در شهرستان خرم بید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید از آفت حشره ملخ شکم بادمجانی در مرز شهرستان خرم بید و اقلید و مبارزه گسترده با این آفت در سطح مراتع و مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید؛ مهدی بهراد با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و پوشش مناسب گیاهی منطقه احتمال طغیان بیشتر این آفت را در صورت عدم مبارزه صحیح با کانون آلودگی فراهم می کند تصریح کرد: مبارزه با این نوع آفت و کانون طغیان آن با جدیت در دستور کار و پیگیری است و در این خصوص از ظرفیت های سم پاش های تخصصی متمرکز در حفظ نباتات استان و شهرستان استفاده می شود.

وی ادامه داد: بهره برداران روستاهای دهستان قشلاق (انارک، قلعه میرزا، سید احمدی، مشکان، دلونظر، قشلاق) باید نسبت به پایش آفت ملخ در مزارع، باغ‌ها و یا مراتع اطراف مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ مراتب را در اسرع وقت به مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید تأکید کرد: با توجه به آغاز عملیات سم پاشی و ماندگاری اثر سموم بر بوته ها و علف زارها ( دوره کارنس) دامداران محلی و شهروندان منطقه حداکثر به مدت یک ماه از چرای دام خود و همچنین چیدن داروهای گیاهی و … از این مکان ها جدا خودداری نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=9949

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *