آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی در خنج

آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج از آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی تولید بهاره از سطح 3250 هکتار از مزارع این شهرستان از اوایل فروردین ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور با اشاره به اینکه خنج یکی از قطب های تولید کننده محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل می باشد، تصریح کرد: سالانه بیش از 5500هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت انواع محصولات سبزی و صیفی به صورت بهاره و پاییزه می رود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان و محدودیت منابع آب های زیرزمینی کشت این محصولات به صورت تونلی-پلاستیکی(نیمه گلخانه ای) بوده که این نوع کشت یکی از اقدامات مناسب برای برون رفت از مسئله افت منابع آب های زیرزمینی ، افزایش بهره وری آب، افزایش تولید در واحد سطح و بازدهی اقتصادی است.

علی پور به مشخصه هایی از جمله تولید خارج از فصل،کیفیت بالای محصولات تولیدی بر ارزش صادراتی و ارز آوری بالای این محصولات اشاره کرد و افزود: از دیگر خصوصیات ویژه ی این محصولات، تعداد اشتغال مستقیم و غیرمستقیمی است که در شهرستان ایجاد شده است و هیچ صنفی نمی تواند اشتغال جایگزین یا معادل آن ایجاد کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج، مهم ترین دغدغه ی تولیدکنندگان این حوزه را تعرفه های صادراتی عنوان کرد و گفت: احداث گلخانه، ایجاد کارگاه های سورت و بسته بندی، احداث سردخانه و نهایتا عرضه محصولات با برندهای بازار پسند داخلی و خارجی را از اصلی ترین موضوعات در دست اقدام مدیریت جهاد کشاورزی دانست.

به گفته ی وی؛ برداشت محصولات سبزی و صیفی بهاره تا اواسط خردادماه ادامه دارد و پیش بینی می شود، بالغ بر 100 هزار تن محصول روانه بازار گردد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=10123

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *