شروع برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان

شروع برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان

شروع برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برداشت گل محمدی از گلستان های این شهرستان ازنیمه فروردین ماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب، حبیب اله فتحی مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: شهرستان داراب از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید گل محمدی مقام اول کشور را دارد و بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در این شهرستان وجود دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: سطح زیر کاشت گل محمدی در این شهرستان ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار است که از این میزان ۵۰۰ هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم کاشت شده است

فتحی افزود: متوسط عملکرد گل محمدی دیم و آبی در این شهرستان به ترتیب 1200 و 2500 کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می شود حدود 6 هزار تن گل محمدی به صورت گلبرگ تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه عمده گلستان‌های دیم این شهرستان در مناطق لایزنگان، نوایگان، شکرویه و مروارید واقع شده است افزود: 70 درصد گل محمدی این شهرستان به صورت غنچه و گلبرگ خشک به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب خاطرنشان کرد: گل محمدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=10141

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *