مبارزه با سن غلات در خرامه

مبارزه با سن غلات در خرامه

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه ضمن اشاره به ضرورت مدیریت کارآمد مبارزه با آفات غلات گفت: از ۲۴ اسفند ماه تاکنون ۱۹۸۶ هکتار از مزارع گندم و جو آبی شهرستان علیه سن مادری و پوره سمپاشی شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه، زینب علی نژاد با تاکید بر اثربخشی چشمگیر سمپاشی مزارع قبل از تخم ریزی سن مادری اظهار کرد: از مجموع ۱۲۲۷ هکتار مزرعه گندم سمپاشی شده ۹۵۰ هکتار و از ۷۵۹ هکتار جو آبی ۵۷۶ هکتار به مبارزه با سن مادری اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد حجم مبارزه شیمیایی با آفت سن در سال جاری با استفاده از سم ” دلتامترین” انجام شده، تصریح کرد: در سطح ۸۶ هکتار از مزارع با مصرف سم غیر سیستمیک ” فنیتروتیون” به مقابله با سن و شته پرداخته اند.

علی نژاد با اشاره به پایش مستمر اراضی کشاورزی توسط شبکه مراقبت سن گندم و ارائه راهکارهای مدیریتی خاطر نشان کرد: مراکز خرید تضمینی، گندم های بی کیفیت و سن زده را برگشت می دهند.

این کارشناس بیان کرد: انجام به موقع اقدامات پیشگیرانه و عمل به توصیه های فنی کارشناسان امنیت اقتصادی کشاورزان در شرایط خشکسالی تامین خواهد کرد.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه ابراز کرد: بر اساس مصوبه دولت امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم معمولی نان ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و هزار تومان به عنوان هدیه تحویل تعیین شده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=10050

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *