کشت ذرت در قیروکارزین 20 درصد کاهش می یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: پیش بینی می شود سطح زیر کشت ذرت در این شهرستان نسبت به سال گذشته با کاهش 20 درصدی به هزار هکتار برسد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، محمد حیدری با اذعان به اینکه نوسانات قیمت ذرت در سال گذشته و محدودیت های منابع آبی از جمله دلایل کاهش سطح زیر کشت این محصول در سال جاری به شمار می آید، تصریح کرد: کشت حدود 800 هکتار ذرت دانه و قریب به 200 هکتار علوفه ای برآورد می شود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه عملیات کشت ذرت در شهرستان قیروکارزین از اوایل تیر ماه آغاز شده و تا اواخر مراد ماه نیز ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: تا کنون کار کشت در بیش از 500 هکتار از اراضی این شهرستان به صورت مکانیزه انجام شده است.

وی با اذعان به اینکه سد سلمان فارسی قیروکارزین به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای بخش کشاورزی در این شهرستان قرار دارد که در صورت احداث شبکه های آبیاری توانمندی تولید محصولات زراعی آفزایش می یابد، افزود: عمده کشت ذرت در مناطقی همچون دشت افزر، دشت کارزین و دشت مبارک آباد انجام می شود.

او با تاکید بر اینکه در کشت ذرت روش های بی خاک ورزی و کم خاک ورزی در اولویت است و به آن توجه ویژه می شود، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی کشت با رقم مناسب 704 ذرت و آبیاری به صورت نوین نواری به طور خاص توسط کشاورزان دنبال می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *