کاشت 700 هکتار کنجد در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از کشت 700 هکتاری دانه روغنی کنجد در این شهرستان خبر داد و گفت: عمده مزارع کنجد با هدف کشاورزی حفاظتی در اراضی دارای بقایایی گیاهی غلات کشت شده است

به گزارشروابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، محمد حیدری با اذعان به اینکه کنجد ازجمله محصولات کم آب بر است، بیانکرد: کشت کنجد با استفاده از روش‌های کم خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی از اوایل تیرماه تا اوایل مردادماه ادامه داشت.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه تشویق و ترغیب کشاورزان به توسعه کاشت کنجد نیازمند توجه بیش‌ازپیش به این دانه روغنی منطبق باسیاست‌های الگوی کشت است، خاطرنشان کرد: تناسب این گیاه در تناوب با غلات و کوتاهی طول دوره رُشدی ازجمله دلایل تطابق این محصول باسیاست‌های الگوی کشت است.

حیدری بابیان اینکه دستیابی به بذور با صفات مناسب به لحاظ عملکردی و دیگر فاکتورهای قابل‌توجه نیز در توسعه کشت کنجد مؤثر خواهد بود، اضافه کرد: تأمین ادوات مخصوص کشت و برداشت این دانه روغنی نیز در توسعه کشت آن مثمر به نظر می‌آید.

وی اصلاح وتغییر الگوی کشت را بهترین راهکار برای مقابله با محدودیت‌های آبی دانست و افزود: برای استفاده بهینه از منابع آبی، آگاهی بخشیدن به کشاورزان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18158

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *